ARTIKEL

  • OM OSS
  • /
  • WEBBLOGGEN

Se upp för bedragare som pratar om Google och SEO

Företagens okunskap om Google och sökmotoroptimering generellt börjar bli ett allvarligt problem då mängder av både småföretagare men även väletablerade företag låter sig luras av telefonbedragare. De utger sig ofta för att i någon form företräda Google eller häver ur sig massor av facktermer kopplade till Google, sökmotoroptimering och digitalisering som kan få den mest luttrade entreprenör att känna sig mindre vetande och därför förhållandevis enkelt kan låta sig luras av dessa skojare.

– I princip alla svenska internetanvändare använder regelbundet sökmotorn Google i sitt sökande på internet. Google har alltså mer eller mindre blivit synonymt med surfandet på nätet och självklart skall man finnas med där men det skall naturligtvis vara på rätt sätt och från rot, säger Joe FormgrenSvensk Webbservice. Grunden är naturligtvis att ha en bra hemsida på ett modernt CMS (Content Management System) samt att ha en förståelse för hur sökmotorerna fungerar och därigenom förstå de viktigaste sökord och nyckelbegrepp som den egna verksamheten är betjänt av.

De företagare som inte förstår vad de accepterar över telefonen kan få fakturor på tiotusentals kronor utan att de har en aning om vad det egentligen är för nytta med den ”tjänst” som de beställt.
– Vi hjälper till genom att börja med att att reda ut begreppen, säger Joe. Det gäller att komma på första sidan vid sökningar och därmed vara ”top of mind”. Dessutom gäller det att få relevanta besökare till er hemsida.

Hur når man då rätt målgrupp med vilken frekvens och till vilket pris?
- Tillsammans med kunden så gör vi en förhållandevis enkel analys och därefter upprättar vi tillsammans en kostnadseffektiv plan. Görs det här på rätt sätt så kan man ganska fort läsa av ett markant ökning av besökarna på hemsidan samt vilka undersidor eller ännu hellre så kallade landsningssidor de besöker. Det betyder ju konkret både fler prospekt, kunder och affärer direkt online.

En genomgång med Svensk Webbservice eller den ni vänder er till skall kunna förklara, ge svar och lösningar på de digitala frågor och uttryck som kan förekomma enligt nedan:
• Kvalitetssäkra er kommunikation - enklare än ni tror med rätt partner.
• SEO (Search Engine Optimisation) - hamna på första sidan vid sökning.
• Sökmotoroptimering av er hemsidan - analys och åtgärder vad som bör göras.
• Sökord - Genomgång era viktigaste nyckelord.
• Definiera målgrupper - vilka mer än bara era kunder?
• CRM (Customer relationship management) - organisering av era affärsrelationer.
• Mätbara medier - nödvändigt för professionell marknadskommunikation.
• Mätbara mål - vilket resultat vill ni se?
• Nyhetstjänster, publiceringsplattformar, kanaler - mycket mer än bara sociala medier.
• Medialista - vilka mer än journalister?
• Nyhetsbrev - vem skickar vad och på vilket sätt?
• Sociala medier - Facebook, LinkedIn m.fl. - vilka gör vad?
• Nummerupplysningstjänster - var skall ni vara med och vad får det kosta?
• Telefonerbjudanden - vilka hanterar dessa och på vilket sätt?
• Mätbarhet och landningssidor - Syfte, funktioner och effekter?
• Konverteringsoptimering - Google Analytics - vilka besöker er sida, hur ofta och hur länge?
• Upprätta mediabudget - var skall ni synas och vad skiljer er från övriga reklamköpare?

– Det enklaste och bästa rådet är dock alldeles gratis, säger Joe. Köp ingenting över telefon! Låter det intressant så be dem skicka över ett affärsförslag via e-post så kan ni titta på det och därefter återkoppla om det finns utrymme för det i er mediaplan och ni förstår vad det är för tjänster som erbjuds.

För mer information kontakta:
Joe Formgren
070-679 79 00
Svensk Webbservice
https://svenskwebbservice.se
i samarbete med Precis Reklam
https://precisreklam.se
026-511 000

Se alla nyheter »

Se fler artiklar:

<>
Karriär inom webbutveckling – utan att vara expert

Karriär inom webbutveckling – utan att vara expert

Har du någonsin tänkt att en hemsida inte riktigt gör sitt jobb? Kanske har du byggt en egen webbpla...

Läs mer »
Ny hemsida

Ny hemsida

Vad brukar man säga? "Skomakarens barn går barfota?" Men inte längre! Vi är stolta att äntligen pres...

Läs mer »
Risker med Wordpress eller alternativa CMS för er hemsida?

Risker med Wordpress eller alternativa CMS för er hemsida?

I den här digitala tidsåldern där närvaro på nätet är lika grundläggande som själva verksamheten, st...

Läs mer »
Vi bygger om er gamla hemsida - kostnadsfri analys och offert

Vi bygger om er gamla hemsida - kostnadsfri analys och offert

Förvandla din verksamhets hemsida till en modern, sökmotoroptimerad och mobilanpassad plattform. Vi ...

Läs mer »
Har er hemsida auktoritet?

Har er hemsida auktoritet?

En hemsida med hög auktoritet kan vara ovärderlig för att få nya kunder och göra fler och bättre aff...

Läs mer »
Håll ordning och reda på domän, hemsida och e-posthantering

Håll ordning och reda på domän, hemsida och e-posthantering

Som leverantör av av hemsidor och e-post vill vi belysa vikten av att det onekligen kan uppstå en he...

Läs mer »
Smart och lönsamt att uppdatera er hemsida

Smart och lönsamt att uppdatera er hemsida

Att ha en uppdaterad och aktuell hemsida är viktigt för alla företag och organisationer, oavsett sto...

Läs mer »
Skillnaden på SEO och SEM

Skillnaden på SEO och SEM

Som samarbetspartner och användare av Yodo CMS förklarar vi här begrepp som kan vara bra att känna t...

Läs mer »
Ny hemsida i stället för den gamla på IdrottOnline

Ny hemsida i stället för den gamla på IdrottOnline

RF har i många år erbjudit föreningar och förbund kostnadsfria hemsidor i IdrottOnline på ett eget p...

Läs mer »